lørdag 3. november 2007

Snart begynner strålingen

Der er lenge siden jeg har vært inne her og skrevet noe. Jeg velger å ta det som et godt tegn på at jeg har det svært så bra . Er for tiden i praksis i forbindelse med min lærerutdannelse og er nå ferdig med to av tre uker denne høsten. Da jeg fikk vite at jeg hadde kreft trodde jeg at jeg måtte utsette semesteret. Jeg har vært heldig og har kunnet til nå vært med på stort sett alle forelesninger. I praksisen jeg er i har jeg deltatt alle dager, men har på forhånd varslet mine medstudenter, samt praksislærer om at jeg kanskje ville gå glipp av deler av praksisen på grunn av behandling. Jeg har vært heldig og har fått med meg to fulle uker. Neste uke vil bli ganske amputert da jeg skal inn på sykehuset og ta en drøss med tester i forbindelse med at jeg skal stråles.

Onsdag 7 novemer skal jeg på ikke mindre enn tre "timer" på sykehuset. Først skal jeg få tatt en CT av lungene, så skal jeg til samtale med lege og som en avslutning skal jeg på "annen undersøkelse" (som det het så pent i brevet), som dreier seg om pusteøvelser og blodprøver.

Torsdag 8 november skal jeg på CT doseplan. Det har jeg ingen anelse hva er, men det er vel best å gå på det.

Fredag 9 november skal jeg på MUGA. Det er røntgen av hjertet. Først skal det settes en veneflon, tror de skal kjøre noe radioaktivt i meg igjen for at de skal kunne se noe når de tar røntgen av hjertet.

Fredagen uken etter; 15 november skal jeg i simulator. Da skal de tegne på meg og finne ut hvordan de skal stille inn stråleapparatet.

Mandag 19 november kl 09.15 begynner strålingen. Hvis jeg skal ha 25 behandlinger er jeg ferdig med strålingen fredag 21 desember. Så er det en helg og så er det jul. Tipp topp å være ferdig til jul, men jeg har eksamen 17 desember. Må få ordna at jeg får stråling sent den dagen. Det er jo bare for dumt at jeg skal gå glipp av eksamen når resten av semesteret har gått så bra.


Var forresten hos fastlegen min her forleden for å høre etter om jeg kunne begynne på pillen igjen, men det kunne jeg ikke. Trodde det skulle være i orden siden jeg ikke ble informert om kreften min hadde hormonreseptorer på kontrolltimen, og at jeg slapp hormonbehandling. Men det viser seg at det var den. Grunnen til at jeg slapp hormonbehandling var at det visstnok var på et så tidlig stadie og at kreften var så "snill".

2 kommentarer:

Roar sa...

Hei Pus...

Ønsker deg lykke til med disse dagene .. Det er litt av en prosess du skal gjennom.
Du er jo både modig Sta og Tålmodig! La disse egenskapene virke til din fordel !
Du og Johan er i mine og våre tanker disse dagene mere enn ellers..

Klem
Pappa

Anonym sa...

Hei Søs!
Kjekt at du skriver litt her igjen om hvordan ting går. Så nå er det snart i gang med stråling. Får håpe alle undersøkelser og andre prosesser disse kommende ukene går som det skal (og ikke blir alt for ubehagelig for deg)
Kjempestolt av deg som står på, fortsetter med studiene og praksis! Med sånn innstilling går ting bra vettu. Helt sikket eksamen også ;)
Tenker masse på deg!
stor klem og lykke til