torsdag 4. oktober 2007

kontrolltime :)

Da har jeg vært på kontrolltime på sykehuset. Såret har grodd pent, og alt er bare velstand. Jeg slipper unna med kun strålebehandling. Det er fordi kulen var under to cm, det var ingen spredning og den var på stadie en. I det hele tatt kunne ikke ting gått bedre.

Nå sendes papirene mine over til kreftavdelingen og jeg får en innkallelse derfra om ikke lenge. Hva legene mener er "om ikke lenge" vet jeg ikke, men jeg håper det ikke er mer enn to uker.

Når det kommer til nedfrysing av egg, var ikke det vanlig når man bare skal stråles, men legen min sa at jeg kunne snakke med kreftavdelinga om det.

Ellers så skal jeg tilbake på kontroll på mamma-avdelingen igjen om et halvt år.
Sa da er det bare å krysse fingrene for at strålingen ikke trøtter meg helt ut, og at vi ikke finner nye kuler i kroppen min.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med at du slipper cellegift!

-Lena

Anonym sa...

Hei igjen!
Så gode nyheter dette var da! Spesielt bra at du slipper cellegift - det er tøffe greier for kroppen. Stråling er vel noe alle må uansett etter en kreftoperasjon, så det blir ikke så ille tror jeg :)
Kjempeglad på dine vegne, Søs. Fint at du endelig har fått vite litt mer om hvordan det blir fremover - og at det var så gode ting du fikk høre.
Klem

Anonym sa...

Kjære Andrea. "Fant" deg i gjesteboken til Klara og har lyst til å sende deg noen ord. Fikk brystkreft ifjor sommer, 37 år gammel, og var også heldig. En liten kul på 1,5 cm uten spredning. Gikk gjennom cellegift og stråling og har fått bekreftet frisk benmarg. Det er en tøff tid med mange spørsmål og min erfaring, som Klara, er at det hjalp å være åpen. Jeg ønsker deg all mulig lykke fremover, godt at du slapp cellegift. Det var tøft å miste håret, man ble så synlig syk. Stå på Andrea.

God klem fra Irene