torsdag 8. november 2007

Nye opplysninger.

I dag var jeg på CT doseplan. Det som ble gjort var å tape en blytråd rundt puppen og over arret. For å gjøre det måtte de være to stykker, en stråleterapeut og en lege. For meg var det en ganske rar opplevelse. Der lå jeg i bar overkropp på en benk, mens to menn drev og fiklet med puppen min. komisk. etter det ble jeg tegnet på med lilla tusj som visstnok skal sitte godt. Er ikke så sikker på det siden jeg nesten har svettet strekene bort etter håndballtrening. Etter å ha blitt tegnet på ble det tatt en CT. Det hele var egentlig ganske fort gjort.

Jeg trodde jeg skulle få 25 strålebehandlinger og være ferdig 21 desember. Men stråleterapeuten kunne fortelle meg at jeg skulle ha 8 tilleggsbehandlinger. Ble litt paff og glemte og spørre om hvorfor. Fikk vite at jeg var ferdig med all strålebehandling 7 januar. Etter å ha telt dager viser det seg at jeg skal stråles på juleaften, i romjula, nyttårsaften og fra andre nyttårsdag og utover. Det gjør i og for seg ingenting, men jeg hadde bare gledet meg til å feire jul uten å tenke på videre behandling.

2 kommentarer:

Mats sa...

Hei, bra at det har gått bra så langt. Det synes jeg er kjempebra. DUmt at du ikke kommer til Bergen i Jula men du har dine grunner. Fant en fin link på nettet med som jeg likte godt: Vitamin B 17.

Lykke til videre.

M

Roar sa...

Gjelder vel bare å holde humøret oppe nå og å ta serien med stråling som en tur..... !
Du er i tenkene mine konstant . Håper det ikke blir for ubehagelig og plagsomt !
Lykke til !
Pappa